mandag den 10. februar 2014

Uro, angst eller stresset? Brum som en bi.

I I yoga har jeg lært en slags meditationsteknik mod uro og angst, der får hjernen til at slappe af. Det er nok mest naturligt, at lave den når man er alene hjemme eller f.eks. kører bil selv  Teknikken går ud på, at du tager en dyb vejrtrækning ind igennem næsten. Når du så puster ud igen – også gennem næsten – så skal du brumme som en bi (med lukket mund). Formålet er, at skabe viberationer med lyden, så prøv dig lidt frem. Gentag i 5-10 min og mærk efter, om det har gjort en forskel for dig. Jeg har anvendt det i bilen flere gange på vej til mit arbejde – bare for at slappe af og fokuserer indad inden jeg skal være på og omgivet af kaos, deadlines samt mennesker.

Hvordan mon du får hjernen til at slappe af og håndterer uro, angst og stress?

2 kommentarer:

  1. Tror faktisk det er en rigtig god ide ! Kan huske jeg blev anbefalet at løbe gadedrengehop, når Angsten spændte ben..Det er lidt i samme boldgade :)

    SvarSlet
    Svar
    1. det lyder også som en sjov måde at bearbejde angst på. Fiffet med brummerierne er dog selve viberationerne som skulle have en effektiv virkning på hjernen når den har angst!

      Slet